عابديني: قرار نيست به پرسپوليس بروم

عابديني: قرار نيست به پرسپوليس بروم




 

 


عابديني: قرار نيست به پرسپوليس بروم


تاریخ : یکشنبه ،
25 تیر 1391

مديرعامل باشگاه داماش گيلان با اشاره به مشکلات مالي گفت: فکر مي‌کنم امسال اولين تيمي که از ليگ کنار بکشد، ما هستيم.


امير عابديني در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، در خصوص وضعيت داماش و اينکه گفته مي‌شود قرار است در باشگاه پرسپوليس سمت بگيرد، صحبت‌هاي زير را انجام داد.

* وضعيت داماش چگونه است؟

شرايط خيلي اسفبار است. واقعا فکر مي‌کنم امسال اولين تيمي که از ليگ کنار بکشد، ما هستيم. در مسائل مالي کاملا صفريم.

* پس چه طور يارگيري کرديد؟

ريش گرو گذاشتيم و بچه‌ها با اعتبار من وارد گود شدند. وضعيت‌مان به قدري بد است که براي گرفتن خانه براي بازيکنان غير بومي به مشکل خورديم. ماليات بچه‌ها را از سهمي که در فدراسيون فوتبال داشتيم پرداخت کرديم. من واقعا نگرانم که چه طور هزينه‌هاي سفرمان را در طول فصل تامين کنيم.

* چرا کسي به اين تيم کمک نمي‌کند؟

احتمالا فکر مي‌کنند داماش جزو ضروري‌ها نيست. دو سه نفر بايد به اين تيم کمک کنند که نمي‌کنند. در استان، استاندار کارگروهي تشکيل داده تا بتوانند تيم را بفروشند و احتمالا نتايجي هم به دست مي‌آيد. مقامات قضايي پيش از اين مي‌گفتند اين باشگاه بايد با قيمت کارشناسي شده به فروش برسد اما در يک هفته اخير به اين نتيجه رسيدند که با آن قيمت به فروش نمي‌رسد و با روش چانه زني بايد اين باشگاه به فروش برسد. اکنون که تيم بسته شده و مسابقات در حال شروع شدن است کسي نيست که بخواهد تيم را بخرد.




هر کسي بخواهد تيم را بخرد مي‌خواهد که تيم تحت نظر او بسته شود اما خريدار اکنون بايد مطيع سيستمي باشد که از قبل بسته شده است. کسي به عنوان خريدار پاي کار نيست و بودجه‌اي هم تامين نمي شود. مقامات قضايي مستقر در سيستم هم مي گويند ديگر نمي توانند هزينه کنند. استاندار و خودم به دنبال اسپانسر هستيم اما کسي جلو نمي آيد.

*با اين شرايط چرا استعفا نمي دهيد؟

من قصد استعفا دادن داشتم اما بازيکنان تيم گفتند اگر شما بروي تيم منحل مي شود و من بررسي کردم که اگر بروم نه تيمي تشکيل و نه اردويي برگزار مي شود و تيم تا منحل شدن پيش مي رود، مجبور شدم بمانم چون احساس مسئوليت مي کردم. براي همه نامه نوشته ام که قادر نيستم اين تيم را حفظ کنم و اين تيم تا منحل شدن پيش رفته است. از طرفي اگر بخواهم استعفا دهم مي گويند مي خواهد به پرسپوليس برود.

* اتفاقا اين روزها بحث حضور شما در پرسپوليس هست.

به محض اينکه با رويانيان تماس تلفني بگيرم اين معنا و مفهوم را پيدا مي کند که مي خواهم به اين تيم بروم. در ماه گذشته چند تماس تلفني با فتح الله زاده هم داشتم چرا کسي نمي گويد مي خواهم به استقلال بروم؟

* به اين دليل که همه شما را پرسپوليسي مي دانند.

اين هم حرف درستي است. ما روز شنبه طبق دعوتي که پروين انجام داده بود با پيشکسوتان پرسپوليس جلسه اي در خصوص ادامه حضور رويانيان داشتيم و نگراني هايي بابت اينکه اگر رويانيان برود و تيم به مرحله واگذاري برسد وجود داشت. درباره اينکه تا مشخص شدن مالک چطور اين تيم اداره شود بحث هايي بود. شب همان روز من با رويانيان در خصوص شروع مسابقات و برگزاري بازي ها در ماه رمضان صحبت هايي داشتم. اين جلسات را هميشه داريم اما به اين مفهوم نيست که مي خواهم به پرسپوليس بيايم. اگر روزي بيکار شدم و خواستم فقط کار ساخت و ساز مسکن داشته باشم به رويانيان کمک مي کنم البته اگر من را بخواهد.

*اين روزها بحث واگذاري پرسپوليس به بخش خصوصي مطرح است.

پرسپوليس براي واگذاري بايد به فرابورس عرضه شود اما پيشنهاد من اين است که بهترين کار براي اين تيم پذيره نويسي است. بايد سهمي براي هواداران، پيشکسوتان، بازيکنان گذشته که هنوز به کسوت پيري نرسيده اند و همچنين مديريت اختصاص دهيم.

* بگذريم. آيا از فدراسيون براي داماش کمک گرفته ايد؟

آنها بيشترين کمک را به ما کرده اند و هر موقع خواسته ايم سهم مان را داده اند. البته من پيشنهاد مي کنم با توجه به شرايط اقتصادي برخي تيم ها، باشگاه هايي که از نظر مالي در شرايط بهتري هستند بهتر است از سهم خود بگذرند و آن را در اختيار تيم هايي دهند که در حال زمين خوردن هستند. هيچ کسي فکر نکرده که داماش يک هنجار است و حفظ آن مي تواند به يک شهر کمک کند.




کلمات کلیدی : خبر ورزشی ، اخبار باشگاه پرسپولیس ، نتیجه بازی پرسپولیس ، روزنامه پرسپولیس ، سایت خبر ورزشی ، مصاحبه علی کریمی ، اخبار ورزشی ، اخبارورزشی ، اخبار فوتبال ، گل های دربی ، تک گل